Türkiye’nin ilk özel elektrik dağıtım şirketi olan Kayseri ve Civarı Elektrik Türk Anonim Şirketi (KCETAŞ), sektördeki istikrarlı yükselişi kadar, teknoloji ve dijital dönüşüm projelerine yaptığı önemli yatırımlarla da dikkat çekiyor.
Şirketin son dönemlerde göze çarpan hizmetlerini ve 2019 hedeflerini bizlerle paylaşan KCETAŞ Genel Müdürü Dr. Hidayet ATASOY önceliklerinin, tüketicilere kaliteli ve sürekli enerji sağlayarak arz güvenliğini temin etmek olduğunu ifade etti.
“KCETAŞ sektörün önemli aktörlerinden biri”
Kalkınmanın ve medeniyetin en önemli göstergelerinden biri olan elektrik sektörünün, Türkiye’nin gelişimine ve büyümesine paralel olarak son yüzyılda önemli bir yol kat ettiğini belirten ATASOY, Türkiye’nin ilk imtiyazlı özel elektrik dağıtım şirketi olan KCETAŞ’ın da sektörün yaşadığı bu hızlı dönüşümde yerini aldığını ve yatırımlarıyla, teknolojik alt yapısıyla ve hizmet anlayışıyla elektrik sektörünün en önemli aktörlerinden biri haline geldiğini söyledi. İçinde bulunduğumuz yılda da, daha önceki yıllarda olduğu gibi yatırımlarda yaşanan artışa paralel olarak KCETAŞ’ın kurulu gücünün ve abone sayısının arttığı bir yıl olduğuna dikkat çeken ATASOY, “Haziran ayı itibariyle kurulu gücümüz 2.442 MVA, abone sayımız 708.042’ye, bölgemizde dağıtıma sunulan enerji ise 1.095.875.164 kWh’ya ulaştı. Şirketimiz bunu sağlarken gerek yaptığı yatırımlar ve teknik donanımı, gerekse kayıp kaçağı düşürme anlamında da Türkiye ortalamasının üzerindedir. 2018 yılında yatırımlarımız, bir önceki yıla göre yüzde % 30 artış göstererek 213 milyona yaklaşmıştır. 2019 yılı hedefimiz ise bu rakamları çok daha ileri seviyelere çıkararak bir kez daha sektörün öncüleri arasında yer almaktır.” dedi.
“Yatırımlarımız müşteri memnuniyetini olumlu yönde etkiledi”
Bilişim ve teknoloji sektöründe son 10 yılda yaşanan hızlı gelişmeler ve endüstri 4.0’ın elektrik dağıtım sektöründe de etkilerini göstermeye başladığını ifade eden ATASOY, bugün gelinen noktada tüketicilere hızlı ve kaliteli hizmetin verilebilmesinin anahtarı, saha ekipmanlarının sayısallaştırılması, akıllandırılması ve uzaktan yönetilebilir olmasından geçtiğini, bu sayede özellikle saha operasyonlarında Şirketlerin ciddi anlamda zamandan ve iş gücünden tasarruf ederek hızlı aksiyonlar ve çözümler üretebildiğini ifade etti.
Saha yatırımları planlamasında teknolojik altyapılar ve karar destek yazılımları kullanıldığını, bu sayede nokta atışı doğru planlama ve doğru teçhizat seçimi yapılarak şebekenin kapasitesinin ve optimizasyonunun en doğru şekilde sağlandığını belirtti.
KCETAŞ’ın bugüne kadar yapmış olduğu teknolojik dönüşüm hamleleri sayesinde sunmuş olduğu hizmetler kapsamında saha operasyonlarında ve tüketiciye dokunulan noktalarda memnuniyet seviyesinin arttığı, bunun bariz göstergesinin ise son 2 yıldır Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından yaptırılan Genel Sektör Memnuniyet Anketlerinde Türkiye ortalamasının çok üzerinde puanlama ile açık ara birinci sırada KCETAŞ’ın yer aldığını ve bundan duyduğu memnuniyeti ifade etti.
2013 yılı itibariyle teknolojik alt yapılarını güçlendirmeye odaklandıklarını belirten ATASOY şunları kaydetti: “6446 sayılı Elektrik Piyasası Kanunu çerçevesinde Dağıtım ve Perakende Hizmetlerinin ayrıştırılması 2013 yılı itibari ile yapıldı. Bu kapsamda ‘Bilgi Sistemleri’ ayrışması da tamamlandı. Bu ayrışma ile şirketimizin teknolojik altyapısı güncellenerek iş ve işlem sürelerini kısaltıcı, iş süreçlerini iyileştirici donanım ve yazılımlar temin ettik ve tüketicilerimize daha hızlı ve kaliteli hizmet sunmaya başladık.” İçinde bulunduğumuz yılın ise 2013 yılında başlanan teknoloji dönüşüm serüveninin meyvelerinin toplandığı yıl olduğunu ifade etti.
“Dijital dönüşüme hızlı adapte oluyoruz”
Bilişim ve teknoloji sektöründe son 10 yılda yaşanan hızlı gelişime de değinen ATASOY, bugün gelinen noktada hızlı ve kaliteli hizmetin ve interaktif kanallardan erişimin yolunun dijital dönüşümden geçtiğini vurguladı. Bu konuda KCETAŞ’ın tüketicilerine tüm interaktif kanallar üzerinden hizmet sunduğunu ifade etti. Bu hizmetler arasında statik bir web sitesi yerine interaktif her türlü veriye hızlı erişim sağlayan web sitesi, Şirket çalışmalarının SMS ve e-posta ortamında tüketicilere iletimi, mobil uygulama ve 7/24 hizmet veren Çağrı Merkezinin yer aldığını vurguladı. Bu hizmetlerin tüketiciler tarafında memnuniyet oluşturduğunu, gerek kendi yaptırdıkları anketler gerekse Bakanlığın yaptırmış olduğu anketlerde açık şekilde ortaya çıktığını ifade etti.
Bununla birlikte Şirket iş süreçlerinin de tamamının dijital ortamda takip edildiğini belirten ATASOY, daima araştıran, yenilikleri kovalayan, uygulayan, bölgenin ve ülkenin genel enerji politikalarına ve özelde ise dağıtım modellerine öncülük eden bir misyon üstlendiklerini, “Hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti hedefimiz ile teknolojik gelişmeleri de yakından takip ediyoruz. Türkiye’de en az elektrik kesintisi yaşanan bölge olmakla beraber, şebeke ve sistem alt yapı çalışmalarını en üst seviyede tutuyoruz.” dedi.
“Akıllı Şebekeyi uygulayan ilk elektrik dağıtım şirketiyiz”
Dağıtım sektöründeki dijital dönüşümün karşılığının “Akıllı Şebekeler“ olduğunu ifade eden ATASOY, KCETAŞ’ın bu konuda sektörün öncüsü olduğunu, bu kapsamda 1994 yılında Türkiye’de elektrik dağıtım sektöründe trafo merkezlerinin uzaktan izlenmesi ve yönetilmesini sağlayan SCADA (Uzaktan İzleme, Kontrol ve Kumanda) sistemini kullanmaya başladığını, 2003 yılında sayaçların uzaktan okunmasını sağlayan OSOS’u (Otomatik Sayaç Okuma Sistemi) kurduğunu, 1993 senesinden beridir abonelik verilerinin dijital ortamda tutulduğunu ve 2008 yılından itibaren ise sahadaki şebeke envanterinin sayısallaştırılıp coğrafi haritalar üzerinde takip edilmesini sağlayan CBS’yi (Coğrafi Bilgi Sistemini) kullanmaya başladığını, 2013 senesinde ise yapılan ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) projesi ile başlayan teknolojik yatırım hamlesi kapsamında tüm bu sistemlerin birbirleri ile tam entegre edilerek akıllı şebekenin temel fonksiyonlarını yerine getirdiklerini ifade etti. Bu projelerin TAŞ 2013 Türkiye Akıllı Şebekeler vizyonunda yer alan temel fonksiyonları yerine getirirken Şirketin de iş yapış modelinde ciddi değişikliklere ve kazanımlara sahip olmasını sağladığını belirtti.
“Müşterilerimizin memnuniyeti bizim için her şeyden daha önemli”
KCETAŞ’ın müşteri memnuniyetini daima ön planda tuttuğunu ve 24 saat hizmet anlayışıyla hareket ettiğini belirten ve gerek çağrı merkezleri ile gerekse teknik destek personelinin özverili çalışmalarıyla oluşabilecek sorunların hızla çözüme kavuşturulması için gayret sarf edildiğini dile getiren ATASOY, konuşmasını şu sözlerle tamamladı: “KCETAŞ, kamu hizmet anlayışını özel sektör dinamizmi ile harmanlayan ve hizmeti hep ön planda tutan bir şirket olmuştur. Kayseri ve Civarı Elektrik Türk A.Ş. (KCETAŞ), elektrik dağıtım sektörünün en etkin aktörlerinden ve öncü şirketlerinden biri olarak, geçmişin tecrübe ve birikimi ile geleceğin doğru şekillendirilmesi amacıyla misyonunu ve vizyonunu değişen ortam koşulları ve gelişmelere uygun olarak belirliyor ve bundan sonraki yıllarda da belirlemeye devam edecektir.”